Home
Welcome to the Frontpage
Prof. Dr. Ferdinand Karl Piëch PDF Tisk

"Jsem tu vlastně gastarbeiter", poznamenal Piëch nedávno v rozhovoru pro německý časopis Der Spiegel. Tento nejbohatší občan Rakouska z postu předsedy dozorčí rady a akcionáře kontroluje největšího evropského automobilového výrobce, koncern VW, produkujícího vozy po celém světě. Piëch se narodil rok před založením VW (KdF). 

 

 
Paul Bracq PDF Tisk
Těžko se najde jiný designer, který formoval tvary u dvou německých prémiových značek a mezi tím ještě stihl navrhnout design ikony mezi rychlovlaky. Výrazná osobnost, která dosáhla do atmosférických výšin jako Pininfarina, Frua nebo Giugiaro…
 
W113 Pagoda V8 PDF Tisk
Pagoda
Ještě v polovině šedesátých let nabídka cestovních automobilů u značky Mercedes-Benz nehýřila silnými motory. Nejsilnější dvojice šestiválců nabízela z objemu 2,5L, motor typu M 129, výkon 150 koní (110 kW) a třílitrový motor M 189 s hliníkovou klikovou skříní pro model 300 SE produkoval 170 koní (125 kW). Pouze reprezentativní sedan Mercedes-Benz 600 (W 100) byl vybaven opravdu silným motorem V8, který z objemu 6,3L dával výkon 250 koní (184 kW) a i dnes impozantní točivý moment 500 Nm.
 
Škoda 720 PDF Tisk
Nedávno jsem dostal otázku, proč jsem měl takovou fobii ze stodvacítek a nutil jsem spolužáky parkovat za rohem, protože jsem se styděl, když s tím za mnou někdo z nich přijel. Důvodem této podvědomé averze je zašlapaný projekt 720, místo kterého se zaostalá řada 105/120 produkovala…
 
W116 6.9 PDF Tisk

Pouhých 7380 kusů největšího německého automobilového motoru vyráběného sériově bylo instalováno do sedanů řady W116. Přesně tolik vzniklo modelů s dnes uctívaným označením 450SEL 6.9. Vůz v základní ceně 70 až 80 tisíc marek tvořil strop v nabídce „běžných“ automobilů nejenom u Stuttgartského výrobce.

 
Jose Ignacio Lopez de Arriortua PDF Tisk

Tento muž asi navždy zůstane jednou z nejkontroverznějších postav automobilového průmyslu, a i když je jeho osobě přisuzovaní spíše záporná role, tak je v současnosti třeba si položit otázku, která automobilka dnes nepostupuje přesně podle jeho tehdy proklínaných pravidel a co vlastně umožnilo strmou expanzi automobilového průmyslu na přelomu tisíciletí.
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>

Strana 2 z 6

Hlasování

Pro tchýni je do průsmyku Stélvio ideální:
 

Valid XHTML and CSS.