Home
Welcome to the Frontpage
R129 PDF Tisk

Autosalon v Ženevě v květnu 1989 by nebyl ničím výjimečným, nebýt premiéry dlouho očekávaného, zcela nového, roadsteru Mercedes-Benz SL. Tvrdit, že představení tohoto vozu vzbudilo zájem, by bylo přinejmenším nepřesné. Konkurenční expozice chvílemi zcela zely prázdnotou. Ať už se jednalo o tisk, budoucí zákazníky nebo pouhé obdivovatele, svým zájmem učinili z prezentace nového roadsteru SL řady 129 atrakci autosalonu.

 
W100 600 PDF Tisk
Mercedes-Benz 600, W100, jediný adekvátní nástupce nacistického Grosseru 770K. Jeho typickým majitelem byl ropný šejk nebo diktátor. Auře vozu podlehli Nicolae Ceauşescu, Enver Hodža, Josip Broz Tito, Pol Pot, Fidel Castro, Leonid Brežněv, íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví, plukovník Kaddáfí, Saddám Husajn, Mao Ce-tung a mnoho dalších, zejména afrických a asijských představitelů států, kteří jich v garážích běžně měli i desítky.
 
Brzdové desky pro užitková vozidla PDF Tisk

Užitková vozidla se od osobních automobilů liší zejména tím, že jsou konstruována ke zvláštnímu účelu. Jejich specializace se obvykle týká přepravy různého zboží nebo ježdění obzvláště náročným prostředím. A protože větší přepravovaný náklad či náročnější terén kladou i vyšší nároky na brzdy, je právě jejich volba velmi důležitá. V následujícím textu se tedy podíváme na to, jaký typ brzd se pro podobná vozidla vyplatí a jaké jsou klady a zápory jednotlivých druhů.

 
Prof. Dr. Ferdinand Karl Piëch PDF Tisk

"Jsem tu vlastně gastarbeiter", poznamenal Piëch nedávno v rozhovoru pro německý časopis Der Spiegel. Tento nejbohatší občan Rakouska z postu předsedy dozorčí rady a akcionáře kontroluje největšího evropského automobilového výrobce, koncern VW, produkujícího vozy po celém světě. Piëch se narodil rok před založením VW (KdF). 

 

 
Paul Bracq PDF Tisk
Těžko se najde jiný designer, který formoval tvary u dvou německých prémiových značek a mezi tím ještě stihl navrhnout design ikony mezi rychlovlaky. Výrazná osobnost, která dosáhla do atmosférických výšin jako Pininfarina, Frua nebo Giugiaro…
 
W113 Pagoda V8 PDF Tisk
Pagoda
Ještě v polovině šedesátých let nabídka cestovních automobilů u značky Mercedes-Benz nehýřila silnými motory. Nejsilnější dvojice šestiválců nabízela z objemu 2,5L, motor typu M 129, výkon 150 koní (110 kW) a třílitrový motor M 189 s hliníkovou klikovou skříní pro model 300 SE produkoval 170 koní (125 kW). Pouze reprezentativní sedan Mercedes-Benz 600 (W 100) byl vybaven opravdu silným motorem V8, který z objemu 6,3L dával výkon 250 koní (184 kW) a i dnes impozantní točivý moment 500 Nm.
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další > Konec >>

Strana 2 z 6

Hlasování

Pro tchýni je do průsmyku Stélvio ideální:
 

Valid XHTML and CSS.