Monteverdi Sierra |
Napsal uživatel marko |
Úterý, 24 Březen 2009 09:52 |
Asi nejvýraznějším dílem nesoucí jeho jméno je řada 375 vyráběná od roku 1967, která čítá několik variant. Jedná se o vysokovýkonné sportovní GT, které nechal realizovat v karosárně Frua a osadil motorem Chrysler V8 7,2l s výkonem 375 koní ve verzích 375S a 375L (prodloužená verze). Po sporech s karosárnou Frua se Monteverdi v roce 1969 obrátil na italskou karosárnu ![]() ![]() ![]() V roce 1976 Monteverdi upustil od výroby čistě vlastních vozů a začal se zaměřovat na restyling sériových vozů, které prodával pod svojí značkou. Prvním byl model Sahara, což byl americký terénní International Scout s drobnými úpravami exteriéru, mimo jiné, s charakteristickou maskou s dvojicí kulatých světlometů. Po něm následoval model Safari, což je výraznější restyling anglického Range Roveru, kdy se opět dostala ke slovu karosárna Fissore, která dodala novou aluminiovou plechařinu a typickou masku s dvojicí světlometů. ![]() Ve své době se mimo jiné těšili velkému zájmu u solventních zájemců v regionu blízkého východu. Tyto terénní vozy jsou celkově nejrozšířenějšími automobily této značky. N ![]() V první polovině 70. Let se ve Švýcarsku částečně kompletoval sedan Plymouth Valiant u AMAG-Montagewerk, kterého si zřejmě Peter ![]() Následovalo přečalounění interiéru, nové sedačky, nový volant, úprava přístrojového panelu a doplnění středového tunelu s voličem automatu (volič měl Aspen/Volare volitelný pod volantem nebo na podlaze). To vše dovršilo použití 14“ disků z lehké slitiny s pneumatikami 215/70 s širším J a nižším ET proti sériovým kolům, což vozu dodalo jistější postoj. Agregace obsahovala motory Chrysler V8 5.2l, 5,9l a ev. 7,2l. Parametry pro 1600kg těžký vůz se standardním osmiválcem 5.2l jsou 116kW při 3000 ot./min., 383 N.m při 2000ot./min , s třístupňovým automatem zrychlení na stovku za 10s a z 85 litrové nádrže každých 100km zmizelo 14-20l a dle zpřevodování byla maximální rychlost 180-210km/h. České chalupáře jistě potěší kufr s objemem 500l. Vnější rozměry jsou 4,88x1,82x1,4m. Kouzlo Sier ![]() Po Sierře se Monteverdi poohlížel po jiném voze, na kterém by se mohl zrealizovat. A tentokrát sáhl po Mercedesu W126 560SEL, který prodělal zásah do přední a zadní části karoserie (zadní světla pocházela z Peugeotu 505). Proti číně měl vůz výrazně horší aerodynamiku. Cena vozu byla v roce 1982 185.000 CHF, světlo světa spatřilo pouze pár kousků. ![]() V roce 1984 byla dílna v Bazileji uzavřena a přeměna na muzeum vozů Monteverdi, v témže roce definitivně skončila i karosárna Fissore, kterou se táhly finanční problémy. V roce 1992 se ve švýcarsku objevil záchvěv v podobě údajně pěti vyrobených kusů supersportovního speciálu Monteverdi Hai 650 F1 s výkonem 650 koní. V roce 1998, ve svých 64letech, Peter Monteverdi umírá … |