
Nová baterie od Milana mu evidentně prospěla a naskočilo hned. Pak jsem ho zkusil ohřát a čekal, jestli nepřijde tradiční problém se svíčkami. Bohužel přišel. Svíčky jsem s sebou měl, ale po výměně, kterou už mám nacvičenou v rekordním čase, auto vůbec nešlo nastartovat a navíc vždycky po pár otočeních startéru začalo střílet do výfuku. Zdrceně jsem tam vrátil původní svíčky a s dost zoufalým nerovnoměrným během motoru bez síly doskákal kousek do garáže. Pánové z Elitu mi zřejmě prodali svíčky, které moje auto nesnese, takže jim je budu muset hodit na hlavu. V jejich systému jsou sice jako ekvivalent, ale moje auto je zásadně proti...
V týdnu jsem si došel do M3000, kde jsem si ověřil správnou náhradu a objednal ji. Problém je, že je to jen dočasné řešení a příčina usmažení svíček zevnitř bude zřejmě jinde, takže zítra ještě obědnám obě cívky a budu trnout hrůzou, protože další možnou příčinou může být upečěná řídící jednotka zapalování zvaná EZL. Je unikátní pro .036 a navíc se s roky výroby liší. V M3000 stojí brutálních 91.000 Kč, takže docela trnu hrůzou. Dá se koupit i v USA za 2.200 USD a nebo ji lze nahradit použitou, která se bude cenově pohybovat kolem 1.200 USD. Všechny možnosti bohužel znamenají delší střádání do prasátka a pavně doufám, že to tím nebude a že auto bude po výměně cívek a instalaci nových svíček dle specifikace MB v pořádku.
PS: Přikládám fotku strašáka EZL. V autě je tato jednotka umístěna dost viditelně v motorovém prostoru na levém podběhu po směru jízdy a bohužel jí běžná provozní teplota .036 vůbec nesvědčí
