Stránka 1 z 4

Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 05 dub 2009 20:52
od Honza
Tak jsem minulý víkend zkusil oživit auto, ale začalo se bránit :(

Nová baterie od Milana mu evidentně prospěla a naskočilo hned. Pak jsem ho zkusil ohřát a čekal, jestli nepřijde tradiční problém se svíčkami. Bohužel přišel. Svíčky jsem s sebou měl, ale po výměně, kterou už mám nacvičenou v rekordním čase, auto vůbec nešlo nastartovat a navíc vždycky po pár otočeních startéru začalo střílet do výfuku. Zdrceně jsem tam vrátil původní svíčky a s dost zoufalým nerovnoměrným během motoru bez síly doskákal kousek do garáže. Pánové z Elitu mi zřejmě prodali svíčky, které moje auto nesnese, takže jim je budu muset hodit na hlavu. V jejich systému jsou sice jako ekvivalent, ale moje auto je zásadně proti...

V týdnu jsem si došel do M3000, kde jsem si ověřil správnou náhradu a objednal ji. Problém je, že je to jen dočasné řešení a příčina usmažení svíček zevnitř bude zřejmě jinde, takže zítra ještě obědnám obě cívky a budu trnout hrůzou, protože další možnou příčinou může být upečěná řídící jednotka zapalování zvaná EZL. Je unikátní pro .036 a navíc se s roky výroby liší. V M3000 stojí brutálních 91.000 Kč, takže docela trnu hrůzou. Dá se koupit i v USA za 2.200 USD a nebo ji lze nahradit použitou, která se bude cenově pohybovat kolem 1.200 USD. Všechny možnosti bohužel znamenají delší střádání do prasátka a pavně doufám, že to tím nebude a že auto bude po výměně cívek a instalaci nových svíček dle specifikace MB v pořádku.

PS: Přikládám fotku strašáka EZL. V autě je tato jednotka umístěna dost viditelně v motorovém prostoru na levém podběhu po směru jízdy a bohužel jí běžná provozní teplota .036 vůbec nesvědčí :roll:

Obrázek

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 05 dub 2009 21:21
od dall
hmm, evidentne tem medvedum zimni spanek nesvedci, viz moje problemy... :evil:

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 05 dub 2009 21:43
od MarioV8
Auto má jezdit!

O odolnost řídících jednotek vůči teplotám se nebojte, většina těch součástek pracuje spolehlivě vysoko nad 120°C.

Teda ale to jsou dardy. Začínám se vážně zamýšlet, jestli mé příští auto bude opět Mercedes, abych to vůbec finančně zvládal...

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 05 dub 2009 22:14
od Honza
Tahle na to teplo dost trpí a zkoušená asi není na 15-19 let provozu v nadprůměrných teplotách motorového prostoru .036 :(

Jinak tady jsou podrobnosti :

http://www.500eboard.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=336

a zde je technika :

http://www.500eboard.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=335

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 06 dub 2009 08:31
od Radek
JJ, zimní spánek není dobrý. Rozkašlával jsem takhle po zimě 2.5-16 asi dvacet minut a to jsem jí větral jednou za měsíc či dva... Co jsem s ní tenkrát v garáži dělal nechtějte vědět, lítaly blesky, kouř, dým, Ayrton Senna se obracel v hrobě... pak jsem si řekl HOVNO, už nikdy nic nenechám spát, omezit ježdění ano, ale raději dvakrát do měsíce v soli, než jarní infarkt... no to jsem se rozohnil :mrgreen:
Honzo držím palce...
mario: Máš pravdu předsedo ;)

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 06 dub 2009 19:09
od MarioV8
No, pri veku temer 20 let uz ma narok na urcitou umrtnost, ale ta cena. To je teda raketa!

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 07 dub 2009 20:59
od capriclan
ja mel stejnej problem,68 tis po slevach :roll: :(

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 29 dub 2009 20:00
od Honza
Takže po dnešním transportu do M3000 šaráda divoké techniky pokračuje. V sobotu před odjezdem do Německa jsem do auta dal nové svíčky s hvězdičkami (Bosch) a těšil se na to, že problémy budou pryč. Dnes ráno jsem nastartoval a vyrazil do M3000 na plánovanou výměnu zapalovacích cívek. Cesta probíhala v klidu a proto jsem se rozhodl, že auto ještě opláchnu na OMV u Hiltonu. Na světlech z Karlínského náměstí jsem zastavil a dal blinkr doleva k pumpě, ale pak se motor začal zase hádat a při sešlápnutí plynu i dusit, takže jsem oželel čistotu, přehodil blinkr na pravý a mazal na méně než 8 válců nejrychlejší cestou do M3000. Na příjmu mi během vyplňování údajů pohledná slečna nabídla kávu a po vyřešení formalit jsme se s přejímacím technikem vydali k autu. Ale to nešlo za boha nastartovat, takže ho do servisu nejspíš odtlačili a já teď doufám, že to bude nějaká maličkost, protože mě tyto vrtochy špičkové techniky i přes mojí lásku k tomuto autu začínají pěkně štvát :(

Zítra uvidíme, co bude dál :?

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 29 dub 2009 21:55
od capriclan
Zitra uvidime,v M3000 ti to osefuju a hned volam :!:

Re: Problémy se zapalováním

OdeslatNapsal: 04 kvě 2009 19:56
od Jack_320E
Nazdarek Honzo,

mas cislo kastle toho tvyho vozitka?
mozna neco vymyslim.. nedavno jsem resil podobnej nightmare.
dej vedet...